niestety NIE! niebieską którą dostałem była cieta tępym ploterem i nie idzie oderwać napisu od reszty... jak będę miał chwilę czasu (ok pół dnia) to spróbuje się pobawić nożykiem ale nie wiem co z tego wyjdzie... :|
cieknący zawór EGR
Zwiń
X
-
cieknący zawór EGR
Witam,
Jestem nowy i mam zapytanie do specjalistów :idea: .
ByŁem dzisiaj w ASO z cieknącym jak się okazaŁo zaworem EGR, tzn wycieka olej przez uszczelkę na takim sworzniu i kapie na przewód dolotowy do turbo, nie wiem jak to opisać ale może ktoś się skapnie o co chodzi :P .
pytanie: czy jest to groźny wyciek, czy można z tym jeździć, czy taki przeciek może istnieć (wg gościa z ASO to normalne bo tak diesle mają? - dziwne bo przejechaŁem 100 kkm i dopiero teraz to wyszŁo, :shock:
pytanie 2: czy jest reguŁą/prawidlowością że w dolocie do turbo są ślady oleju? - tak ma być - twierdzi serwis,
pytanie 3: czy można to naprawić - wymienić uszczelkę, jest na to zestaw naprawczy? czy jak zaleciŁ service :shock: wymienić zawór :?:
będę wdzięczny za wskazówki
Robert z Pomorza
Skodzina Octavina 1.9 tdi tylko 90 rumaków wypasionychrobert
-
-
Zamieszczone przez rkoledapytanie 2: czy jest reguŁą/prawidlowością że w dolocie do turbo są ślady oleju? - tak ma być - twierdzi serwis,
Komentarz
-
-
Witam
Ja u siebie w VW golf IV ATD zaślepiłem przewód igłą od rozpylacz czopikowego ( mam ich na pęczki) - łatwo wyjąć. Na zawór założyłem zaślepkę od ostatniego wtryskiwacza - 1 pln. Różnica kolosalna. Mam 160 hp/325 nm i coś mi blokowało moc przy około 2000obr. Myslałem że to pompowryski się zawieszają. Po zaślepieniu wszysko ustąpiło.
[ Dodano: Nie 17 Cze, 07 00:10 ]
Cała operacja trwa około 2 min.
Komentarz
-
-
-
Dzięki za pomoc, szukaŁem na Waszym forum, nic podobnego mi nie wpadŁo, przeciek mam na sworzniu przepustnicy- jak by to opisać pod grzybkiem, jest tam maŁa uszczelka i w aso mi powiedzieli że nie ma na to zestawu naprawczego? i z tego wniosek że trzeba zawór w caŁości wymienić
No i bardzo mnie niepokopi olej w przewodzie dolotowym?robert
Komentarz
-
-
No i drogą dedukcji doszedŁem skąd wziąŁ się przeciek. Olej lub nagar (taka czarna maź) wywala przez obejmę na zaworze EGR od intercoolera. A skąd się to bierze. Ano będąc u Plichty w Gdańsku na wymianie rozrządu po 90 kkm poprosiŁem o wymianę oleju. Odebraem brykę po robocie ale przypomniaŁem sobie że daem i swój olej marki Motul caŁa piątka. W te pędy zawracam do nich i proszę o resztę oleju a tu mi goścu wyskakuje że nie ma i mechanik ze zmiany wlaŁ pewnie wszystko. Kierowajec serwisu pocieszyŁ mnie :shock: że na trasie przy 150 i tak poziom oleju się obniża i wszystko jest git. :?: DaŁem sobie spokój. Po przejechaniu 10kkm wyszŁo szydŁo z worka, wywaliŁo do ku..... :evil: przez tzw odmę, bo frajer nie wie zę stoi się w korkach i trochę wolniej jeździ niż 150. I opanowaŁo mnie przerażenie że Ci frajerzy mogli mi podmienić olej, ZaiwaniŁ mojego motulka a wlaŁ to gówno CASTROL bo pustej banki po oleju to ja już nie widziaŁ :idea:
Ot i zagwostka. To gdzie teraz bzpiecznie oleum wymienić bo już zbliża mi się termin?robert
Komentarz
-
Komentarz