cieknący zawór EGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sh3v
    Rider
    • 2008
    • 410

    cieknący zawór EGR

    niestety NIE! niebieską którą dostałem była cieta tępym ploterem i nie idzie oderwać napisu od reszty... jak będę miał chwilę czasu (ok pół dnia) to spróbuje się pobawić nożykiem ale nie wiem co z tego wyjdzie... :|


  • rkoleda
    Classic
    • 2007
    • 20

    #2
    cieknący zawór EGR

    Witam,
    Jestem nowy i mam zapytanie do specjalistów :idea: .
    ByŁem dzisiaj w ASO z cieknącym jak się okazaŁo zaworem EGR, tzn wycieka olej przez uszczelkę na takim sworzniu i kapie na przewód dolotowy do turbo, nie wiem jak to opisać ale może ktoś się skapnie o co chodzi :P .
    pytanie: czy jest to groźny wyciek, czy można z tym jeździć, czy taki przeciek może istnieć (wg gościa z ASO to normalne bo tak diesle mają? - dziwne bo przejechaŁem 100 kkm i dopiero teraz to wyszŁo, :shock:
    pytanie 2: czy jest reguŁą/prawidlowością że w dolocie do turbo są ślady oleju? - tak ma być - twierdzi serwis,
    pytanie 3: czy można to naprawić - wymienić uszczelkę, jest na to zestaw naprawczy? czy jak zaleciŁ service :shock: wymienić zawór :?:
    będę wdzięczny za wskazówki

    Robert z Pomorza
    Skodzina Octavina 1.9 tdi tylko 90 rumaków wypasionych
    robert

    Komentarz

    • Adamu
      L&K
      • 2006
      • 1384

      #3
      Zamieszczone przez rkoleda
      pytanie 2: czy jest reguŁą/prawidlowością że w dolocie do turbo są ślady oleju? - tak ma być - twierdzi serwis,
      chyba na to pytanie znajdziesz fotki i zobaczysz jaki syf sie zbiera przez ten cały mechanizm recyrkulacji spalin, generalnie popularne jest zaślepianie EGR. ostatnio widziałem patent kulką od łożyska w przewodzie do EGR.

      Komentarz

      • godski
        Classic
        • 2007
        • 5

        #4
        Witam
        Ja u siebie w VW golf IV ATD zaślepiłem przewód igłą od rozpylacz czopikowego ( mam ich na pęczki) - łatwo wyjąć. Na zawór założyłem zaślepkę od ostatniego wtryskiwacza - 1 pln. Różnica kolosalna. Mam 160 hp/325 nm i coś mi blokowało moc przy około 2000obr. Myslałem że to pompowryski się zawieszają. Po zaślepieniu wszysko ustąpiło.

        [ Dodano: Nie 17 Cze, 07 00:10 ]
        Cała operacja trwa około 2 min.

        Komentarz


        • #5


          odpla opcję :SZUKAJ i znajdziesz dużo wiecej materiałów.

          Komentarz

          • Arek
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 3143

            #6

            i tu masz
            -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

            Komentarz

            • rkoleda
              Classic
              • 2007
              • 20

              #7
              Dzięki za pomoc, szukaŁem na Waszym forum, nic podobnego mi nie wpadŁo, przeciek mam na sworzniu przepustnicy- jak by to opisać pod grzybkiem, jest tam maŁa uszczelka i w aso mi powiedzieli że nie ma na to zestawu naprawczego? i z tego wniosek że trzeba zawór w caŁości wymienić
              No i bardzo mnie niepokopi olej w przewodzie dolotowym?
              robert

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                #8
                rkoleda, zapraszam na spocik do Olsztyna to zobaczymy , kolega już jeden z Elbląga do nas przejeźdza ty byś był drugi. PZDR
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                • daniel0607
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 770

                  #9
                  Daniel no pewno że przyjezdzam

                  Kolego rkoleda, Jaki kolor masz OCTY? czy czasem się nie spotkaliśmy?Przyjedź to na pewno się coś pomoże! Towarzystwo zajebiste więc ja bym się nie wahał.

                  Komentarz

                  • rkoleda
                    Classic
                    • 2007
                    • 20

                    #10
                    No i drogą dedukcji doszedŁem skąd wziąŁ się przeciek. Olej lub nagar (taka czarna maź) wywala przez obejmę na zaworze EGR od intercoolera. A skąd się to bierze. Ano będąc u Plichty w Gdańsku na wymianie rozrządu po 90 kkm poprosiŁem o wymianę oleju. Odebraem brykę po robocie ale przypomniaŁem sobie że daem i swój olej marki Motul caŁa piątka. W te pędy zawracam do nich i proszę o resztę oleju a tu mi goścu wyskakuje że nie ma i mechanik ze zmiany wlaŁ pewnie wszystko. Kierowajec serwisu pocieszyŁ mnie :shock: że na trasie przy 150 i tak poziom oleju się obniża i wszystko jest git. :?: DaŁem sobie spokój. Po przejechaniu 10kkm wyszŁo szydŁo z worka, wywaliŁo do ku..... :evil: przez tzw odmę, bo frajer nie wie zę stoi się w korkach i trochę wolniej jeździ niż 150. I opanowaŁo mnie przerażenie że Ci frajerzy mogli mi podmienić olej, ZaiwaniŁ mojego motulka a wlaŁ to gówno CASTROL bo pustej banki po oleju to ja już nie widziaŁ :idea:
                    Ot i zagwostka. To gdzie teraz bzpiecznie oleum wymienić bo już zbliża mi się termin?
                    robert

                    Komentarz

                    • JanuszSz
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2835
                      • Superb II combi (3T5)

                      #11
                      To gdzie teraz bzpiecznie oleum wymienić bo już zbliża mi się termin?

                      Najlepiej w tzw.szybkim serwisie,nadzorując spuszczanie,wymianę filtra i nalewanie świeżej oliwki. :szeroki_usmiech
                      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                      Komentarz

                      Pracuję...